Blogger Templates

27 June 2011

Aku bertawakal bukan kerana pasrah


Assalamualaikum...
semoga kalian menjawab salamku kerana salamku ini doa buat kalian yg membaca coretanku ini
dan aku juga berharap agar kalian mendoakanku..

Kini sudah 4 hari berlalu setelah aku membuat ujian darah di poliklinik peringgit pada hari jumaat yang lalu,
keputusannya akan keluar lagi 10 hari,iaitu 2 mggu dr hari tersebut..
badanku masih lemah,kaki ku kini sudah xkuat seperti dulu
pergerakan ku semakin perlahan..
adakah keadaan ini akan kekal atau hanya sementara???
segalanya masih menjadi tanda tye..

Dalam tempoh sebaik sahaja aku dkatakan mungkin menjadi salah seorg drpada pesakit tyroid
aku brasa takot..takot pada apa yang akan terjadi pada diri aku nant..
namun,kawan2 ku telah memberi semngat padaku..
begitu juga en.amirol yg tidak putus2 bertya kbr ku & memberi semngt padaku..
dalam kesediahan ini,aku masih bersyukur kerana ada org disekelilingku yg amik berat ttgku
namun,pada ibuku..aku hanya memberitahu yg anaknye ini sihat seperti biasa kerana ibu mempunyai penyakit darah tinggi dan beliau tidak boleh berasa sedih..tapi,bukan bermaksud aku ingin menipu ibuku,hanya kerana aku terlalu sayangkannya..kerana dia ibuku di dunia dan selamanya..

Hari ini..aku mula sedar, walaupon tanda2 penyakit itu ada padaku, tapi doktor masih belum sahkan 100%..
jadi aku masih ada peluang untuk tidak menghidap penyakit tu kan..
dan aku amat berharap agar aku dijauhkan drpd penykit tu..
aku takot kerana ada seorg dktor tu ckp pnyakit ni amik masa bertahun untuk pulih,
and bg pmpuan yg dh khwin,selagi xbek tyroid tu,die xleh mengandung..benarkah??

Hari ini..aku membuat keputusan untuk tanamkan semangt dlm diri aku
aku harus kuat dan percaya, aku masih ada peluang untuk baik..
kerana,setiap penyakit itu pasti ada ubatnya..
dan aku percaya,yakin..bila aku sakit,Dia pasti menyembuhkanku..insyaAllah..

Aku harus kuat sbb aku akan mnjadi seorg guru, dan aku harus pastikan bahawa aku berjya mncapai cita2 aku itu..
aku perlu kuat untk membantu keluargaku
untuk mengmbirkan hati kedua ibu bapaku..
kerana hidupku ini adalah untuk menggembirakan mereka..
dan aku yakin,Allah pasti mendengar doaku...
semoga Allah memudahkan segala urusanku...
sesungguhnya tawakalku ini adalah hanya pada Yang Esa dan bukan bererti aku pasrah....



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0 comments:

Post a Comment