Blogger Templates

16 February 2011

♥~GURU~♥


salam sayang buat semua remaja di luar sana...
saya ingin berkongsi dunia saya dengan korg semua...
kepada yg menyinggah di blog ni lah..hehe
Dunia saya sekarang adalah :
DUNIA PENDIDIK

sekarang ni umur saya 20 tahun n still REMAJA sama cm korng semua..
tapi dunia saya disini sedikit berbeza dengan dunia korang kt luar sana tu..
bila dh berada dalam dunia pendidkan ni..
cara hidup pon sedkit berlainan..

sebagai remaja, saya telah memilih dunia ini sebab mak n ayah saya yg suruh..hehe
tapi knp plak saya ikut je cakap mak ayah saya walaupon menjadi guru tidak pernah
ada dalam angan-angan saya masa kecil2 dulu..
tapi, saya tahu, mak ayah saya tahu ape yg terbaik buat anak dara sulung diorang ni..
then, saya pon ikut lah pilihan hati mereka..
lagipon, kite ni nk blajar mestilah mendapat keredhaan dari Allah..
tapi..
Keredhaan Allah terletak pada Keredhaan Ibu Bapa...
INGAT TU!!!!

haa..balik pada story saya ni okey...
bile dh nk jadi ckgu ni..
saya dapat rasa kan perubahan yg sgt ketara pada HATI nie..
apa yg saya rasakan ialah terasa seperti telah mempunyai tanggungjawab yg sgt besar..
menjadi guru sama lah seperti akan menjadi pemimpin..
APA???...PEMIMPIM!!!
Oh TIDAK!!
BESARNYA AMANAH!!

mampu ke saya lakukan??
tapi..saya dah pon pilih jalan nie...
saya terima dengan ketentuan nie..
ini akan dapat mengelak diri saya daripada menjadi REMAJA tanpa HALA TUJU..

bile masuk je maktab..mcm2 yg x boleh wat..tapi korg boleh
DUnia kita dah berbeza...

1. tidak dibenar kan keluar pada waktu malam..
paling lmbat pkul 7 petang..

2. haram pemakaian JEANS dan SLACK..
hanya KURUNG dan SUAR TRACK N T-SHIRT MAKTAB dibenarkan..

3. dilarang memakai baju selain baju kurung walaupun pergi dinner di hotel..

4. DAn banyak lagi..

segala yg ingin saya rasa sebagai seorang REMAJA NAIF..
tidak dapat saya lakukan seperti korang2 semua..
dunia kita berbeza..
HATI REMAJA KU MEMBERONTAK!!!
tetapi..hanya sementara..
saya dapat merasakan ada hikmah di sebalik semua nie..
jalan yang bakal saya tempuhi adalah jalan ke arah destinasi yg sgt mulia..
semua itu perlukan pengorbanan dari segi KEINGINAN HATI..
NAFSU!!!

tidak mengapa...saya masih lagi seorang REMAJA yg masih dapat bergembira sama seperti korang semua..
dunia kite mmg berbeza..tapi
kita masih SERUPA!!
.
.
.


SAYA bersyukr menjadi perempuan..:)
.
.
.

riang tawa guru2 cilik...
.
.
.



tersangat gilakn camera...SnaP!.SnaP!..
.
.
.




♥promosi♥

Sesiapa yg berminat n bingung ke mana arah tuju anda...
jgn lepaskan peluang untuk menjadi guru..
anda bukan sahaja dapat:

1. memenuhi impian Ibu dan Ayah anda

2. mencapai cita-cita anda sendiri

3. pekerjaan yang baik

TETAPI..

anda juga akan memperoleh pahala diatas pekerjaan anda ini kerana..
menjadi GURU adalah 1 Ibadah..
WaAllahualam..

~♥ ilmu di dada untuk dikongsi,bukan untuk di simpan ♥~
























0 comments:

Post a Comment