Blogger Templates

12 February 2011

♥~Remaja???~♥

Bismillahirrohamnirrahim....

cakap-cakap pasal remaja, adakah saya remaja lagi??
adakah korang pon remaja lagi???
kalu korang x pasti..please check here:

1 bulan - 2 tahun : bayi
3 tahun - 11 tahun : kanak-kanak
12 tahun - 15 tahun : pra remaja
16 tahun - 21 tahun : remaja
22 tahun dan ke atas : dewasa

haa..dah check??..status korag pe??hehhe...saya masih remaja (20 tahun)
wahh!!!saya x tua lagi..:)

kalu nk kenal remaja ni cm ne...kt bawah ni saya ad sediakan sdkit informasi untuk santapan korang..( bukan untuk dimakan yek, tapi di baca)..


Ciri-ciri manusia remaja :

  1. remaja ni lebih suka bergaul dengan kwn2 diorang berbanding mak ayah diorang sendiri..betul x??
2. peringkat remaja juga adalah peringkat perkembangan sosial. waktu ni lah time dorg nk bersosial,sama ad ngn sesama jntina, or lain jantina..

3. suka berimaginasi n berangan-angan..lebih kurang cm saya..:). tapi, remaja yg normal (cm saya) ada angan2 tentg masa depan

4. mudah terpengaruh oleh emosi..suka berkawan,tapi cepat tersinggung dgn persekitaran..sebb masa ni,remaja belum matang..

kenapa plak kite perlu knl remaja??

~
sebab bile kita fhm ciri-ciri remaja tu sndiri, termasuk diri sndiri, time tu lah korang akan fhm kwn2 korang coz kwn2 korang pon mesti lah remaja cm korang kan..

~kite kne tahu perkmbagn peringkat remaja sebab korg akan lebih bersedia bile korang mengalami keadaan yg akan wat korang bingung or CONFUSE...betul x??


so, setakat ni lu entry yg pertama saya ni, lpas ni, saya akan sediakan informasi yg HOT n WOW untuk korg tahu...

see u at the next entry****watch me




0 comments:

Post a Comment